Tuesday, November 17, 2009

Minolta Hi-Matic 7s-OldSkul =) Zaman Filem

Salam,

Era teknologi kamera berkembang dgn begitu pesat… Zaman skrg sgt beruntung… nak ambik gmbr kalo xder kamera.. handphone pon boleh… zaman aku bayi dulu..

cuma ada 3-4 kps sajer koleksi gambar semasa aku bayi… alahai.. bila tkenangkn blk.. beruntung betul anak aku.. dulu, kamera 1st aku guna adalah dr jenama Canon(filem) itupun pinjam dr abang long aku.. nasib baik abg long aku jenis yg x kedekut.. zaman sekolah menengah&zaman kolej aku plg byk ambik gmbr… berbanding sekolah rendah.. aku ada sekeping shj gambar ramai2.. ada dlm fb aku…  kesian betul.. aku jenis suka gi camping2 nie.. so. mmg wajib bwk kamera.. dan dr situ mula minat meniaga… ambik2 gambo.. pas2 jual kt kgkwn… kt kolej pon mcm tue…  zaman dulu nk kena kuar byk kos.. filem.. nk cuci lagi.  skrg pulak kos tinggi sbbkn nk dptkn kualiti gambar. sbb tue rege kamera x lalu aku nk follow.. berbekalkn 2bijik kamera semi-pro (D70&D90) yg mampu aku beli nie..

itulah kamera yg aku buat job.. heheehe..

yg kt bwh nie kamera minolta Pak Ngah aku… dia mtk aku jagakan& service… back to film la nampaknyer.. hehehe…

DSC_0771DSC_0772DSC_0770   DSC_0782

 

Layanzzz!!……………………………………….  =)

No comments: